Tuesday, January 17, 2012

Momo och kampen om tiden

Vi var på teater i helgen, jag, syrran och tre systerdöttrar. Jag försöker ofta att ge mina systerdöttrar upplevelser i födelsedagspresent och julklapp. På det viset slipper man bidra till fler prylar som inte behövs och så får jag träffa dem mer! Speciellt äldsta tjejen börjar bli för stor för att vilja komma och sova över eller göra annat med gamla moster så det gäller att försöka snärja dem när det går.

Denna gången var vi och såg föreställningen Momo och kampen om tidenHipp här i Malmö. En fartfylld familjeföreställning som manade till eftertanke om vad som egentligen är viktigt här i livet och på vad vi ska lägga vår dyrbara tid. Om ni har barn över 7 år och bor i närheten tycker jag definitivt att ni ska passa på att gå och se föreställningen som spelas fram till februari.

No comments:

Post a Comment