Thursday, February 2, 2012

Coop och deras kundservice - del 2

När vi packat upp allting ser vi att de fyra färska kryddor vi köpt är vissna och att apelsinerna är mögliga. Jag går in på hemsidan och fyller i en reklamation. Jag får ett elektroniskt svar som säger att jag ska bli kontaktad inom 48h.

Eftersom det var jag som beställde varorna och Erik som packade upp tänkte vi inte så mycket på vad som kommit, tills vi skulle börja laga mat. Efter att ha letat förgäves efter schalottenlök, timjan och saffran, frågar jag Erik om han sett dessa varor. "Nej, de har inte kommit", svarar han. Jag börjar gå igenom packlistan och ser att schalottenlök och timjan inte var förkryssat men heller inte betalt för. Däremot har vi betalt för fyra påsar saffran som inte kommit och för ekologisk yoghurt trots att vi fick vanlig. Jag skiver en ny reklamation.

Efter tre dagar har jag fortfarande inte fått svar och ringer därför min kompis (hrm) Maria. Jag berättar för henne hur det ligger till. Hon är tillmötesgående och frågar om det är okej om hon sätter in 300 kronor på mitt konto. Jag svarar att det är okej, även om jag tycker att det är ett lite märkligt tillvägagångssätt. Det kommer ta tre bankdagar säger hon..

Efter en vecka har inga pengar kommit in på kontot och ingen har svarat på mina reklamationer. Jag ringer igen och Maria bedyrar att hon satt in pengar för en vecka sedan. "Ge det veckan ut och ring annars igen" säger hon.

Jag väntar med spänning på att se om jag får tillbaka några pengar och undrar i mitt stilla sinne om det inte hade varit smidigare att åka iväg och handla själv. Trots allt.

6 comments:

  1. Fy fan alltså. Får lite hjärtklappning bara jag läser...aldrig mer Coop-hemkörning för er del då!

    ReplyDelete
  2. Så hopplöst. Bra kämpat i alla fall. Ifall ingen kämpar händer inget och det är det man får tänka på i dessa lägen.

    Ni kan hur som helst må lite bättre av att vi här i tröga Norge bara kan drömma om såna här tjänster. Men, det kommer väl snart. Det har börjat dyka upp en kock som kan leverera matkasse med recept hem till dörren i tv-reklamen nu iaf.

    ReplyDelete
  3. Coop tar alla priser i sämst service! Din berättelse ger mig bara vatten på min kvarn! Tacka vet jag ICA!

    ReplyDelete
  4. Kristina: Nej, det blir det inget med, inte Coop Burlöb i alla fall.

    Henrik: Ja, man får vara tacksam för Sverige, vi har ju dessutom alternativ, ska börja med ICA Maxi nu!

    Anna: Har du också haft problem med dem?

    ReplyDelete
  5. Ahh, jag blir tokig. Det kryper i mig. Varför blir det alltid så... Så trist, tidsödande och merjobb. Dessutom konstigt bemötande. Vad tråkigt att det inte fungerade!

    ReplyDelete
  6. Fy f-n så dåligt. Bra att du skriver och varnas oss andra. Usch det riktigt kliar i fingrarna på mig, finns få saker som irriterar mig som dålig kundservice.

    ReplyDelete