Sunday, March 31, 2013

En glad påsk

Veckan har känts ovanligt lång och lugn precis så som jag önskat. Med mitt kvaddade nyckelben har jag inte kunnat vara så aktiv, trots detta har jag gjort hur mycket som helst känns det som.

Förra helgen tillbringade jag och Pyret hos hennes mormor och morfar. Det var så skönt att bara vara, leka, få mat serverad och mysa.

Jag jobbade måndag till onsdag men hann ändå med två långfrukostar med vänner jag träffar för sällan, en cook-along då jag, Erik och Charlie lyckades sno ihop en riktig festmåltid (recept kommer senare) och ett Plockepinn-besök med hela mammaledighetscrewet från jobbet.

På torsdagen hade jag och Carla finbesök. Hennes två mellankusiner kon och lekte, matade, och skötte om henne så att hon kunde vara hemma från dagis . På eftermiddagen packade vi ihop oss och åkte över till vårt ena skandinaviska grannland för att flyga över till det andra. Stavanger där våra fina S och H finns, bjöd på sol, kärlek och påskfirande.

Så förutom att Skryllet inledde dagen med att kräka ner allt hemma hos våra gäster och i deras bil på väg till flyget, och att vi missar dagens släktsammankomst och påskmiddag, så kunde saker och ting inte vara bättre. Det är klart synd om vårt lilla pyre men visst är det inte bara jag som tycker att det ändå är lite mysigt med en liten som ligger tätt, tätt, gosar, håller handen, kramas och somnar i ens famn?











No comments:

Post a Comment