Friday, March 15, 2013

Långa timmar

Det blev en mycket längre bloggpaus än vad jag hade tänkt mig efter Parishemkomsten. Lördagseftermiddagen som skulle avnjutits på hästryggen slutade på akuten och 10 timmar efter att jag kommit in skickades jag hem med konstaterat brutet nyckelben och hjärnskakning. Min stackars kollega vars häst jag erbjudit mig motionera, skämdes så trots att det överhuvudtaget inte var hennes fel. Det var helt enkelt jag som hade glömt hur mycket av balans och reaktionsförmågan som försvinner när man inte ridit ordentligt på 15 år.

Så, nu är jag sjukskriven men jobbar naturligtvis ändå så mycket jag kan hemifrån. Passar även på att gå till optikern och tandläkaren som jag aldrig annars hinner och så tog vi en heldag på akuten till igår eftersom det är så kul. Eller ja, kanske mindre av den anledningen och mer på grund av att de trasiga benen flyttar på sig hela tiden. Det fina i kråksången är att Carla har fått em ögoninfektion och måste vara hemma från dagis hela veckan och då måste även Erik vara hemma. En riktig familjefest alltså.





2 comments:

  1. Men nej! Åh, sjutton vad jobbigt för er. Massa krya på!
    Största kramen

    ReplyDelete
  2. Att allt ska komma på samma gång också...
    Massor av krya på er till er!

    ReplyDelete