Saturday, April 6, 2013

Berlin

Hör och häpna men den här damen har aldrig varit i den tyska huvudstaden förut. Knappt ens i Tyskland om man ska vara noga, för trots att jag bor nästan så långt söderut i vårt långa land man kan komma har jag endast varit på genomresa till franska alperna fram tills nu då. Okristligt tidigt på onsdag morgonen (läs natt) samlades jag, fyra kollegor och 51 ungdomar för att medelst buss ta oss ner till Berlin och huvudstoppet Sachsenhausen.

Det blev en minnesvärd resa. Det var fantastiskt intressant att få ta del av vår ofattbart tragiska historia på nära håll. Det var förresten inte bara vidrigheter, många skratt, god mat och fina stunder också. Jag hoppas kunna återvända till Berlin snart.











1 comment:

  1. Jag har precis kommit hem från Berlin men skulle gärna åka tillbaka mycket snart igen. Älskar den staden! Om än inte lika mycket som Paris, så i alla fall väldigt mycket ;)

    ReplyDelete