Monday, April 1, 2013

Järndroppar och algoljekapslar

Jag har, som jag förut påpekat, haft lite trubbel med svarsfunktionen på kommentarer. Jag försöker att alltid svara på era kommentarer men när jag gör det från telefonen är det inte alltid de fastnar märkligt nog. Jag har bland annat fått ett par frågor på vilka järndroppar och vilken algolja vi använder när vi gör gröt till Carla. Eftersom mina svar tycks vara borta kommer nu ett specialinlägg om detta.

Vi köper järndroppar från ett danskt nätapotek. De heter Danasan Jern dråber (varför heter allt danskt något med dan?) och kostar runt 45 kronor. Algoljekapslarna kostar 319 kronor och innehåller två månadsförbrukningar för en person. Vi beställer från veganlife.se och de ser ut som på bilden nedan. Om man inte äter fisk är det viktigt att få i sig Omega 3 på annat sätt. Läs mer om det här.

No comments:

Post a Comment