Monday, April 8, 2013

Våren som det pratas om

Folk pratar om våren. Bilder på snödroppar och krokus florerar på sociala medier och äntligen kan restaurangerna slå upp uteserveringararna som snabbt fylls av vintertrötta soltörstare. Igår var jag en av dem, idag kom måndagströttheten.

Jag är så fruktansvärt trött just nu. Två resor på två veckor, ett brutet nyckelben och en släng av influensa för hela familjen har satt sina spår. Att sedan veta att man har jobb upp över öronen och inga utsikter om bättring på den punkten, gör en inte mindre utmattad. Jag borde såklart veta att varje måndag känns så här och ändå kommer det över mig som en kalldusch varje vecka. Stressen rasar över mig och jag känner mig så fruktansvärt otillräcklig. Jag vill så gärna räcka till, klara allt, se varenda en och samtidigt ha kul. Somliga dagar ger jag så mycket av mig själv att när klockan är 17 sitter jag som en hålögd zombie och stirrar framför mig. Jag vet ju att jag inte är ensam om detta. Vi är här och nu och det är så det ser ut men hur gör man? Hur klarar man det utan att förr eller senare gå under?

Nej, jag behöver den här vårsolen mer än någonsin, och dessutom, tid att njuta av den.

1 comment:

  1. Snart snart ar det var pa riktigt! Hoppas veckan har varit ok trots allt - nu ar det helg!

    Kram Lisa

    ReplyDelete