Wednesday, May 29, 2013

Hälsan

Klockan 07.40 står jag och väntar utanför  vår företagshälsa i någon liten håla utanför den lilla håla där jag jobbar. De öppnar tydligen 08.00. Jag är i god tid, har tid klockan åtta, men tänkte att jag skulle komma tidigare för att fylla i den där hälsoprofilen man skulle fylla i innan man gick hit. Den redan ifyllda är förstås kvar på jobbet. Ironin i att intervjuas om den psykosociala arbetsmiljön i betygstider. 

Detta år lämnar jag ifrån mig mina fina nior dessutom och ska samtidigt ladda för att träffa mina kommande sjuor. Jag går runt på pur arbetsglädje och det är en gåta hur jag fortfarande kan älska mitt jobb så mycket trots att det gungar ordentligt i skolvärlden i allmänhet och på min arbetsplats i synnerhet just nu. Vi får se vad hälsoexperterna hittar för förklaring. 

No comments:

Post a Comment