Tuesday, May 13, 2014

Nu. Rapsfält, framtidstro och på väg mot nya äventyr

Det har varit en lång och mörk vinter på en del sätt, kanske på många sätt. Det var länge sedan jag mådde dåligt. Jag har varit så otroligt lyckligt lottad de senaste åren. Lycklig. Nu har jag varit under isen och inte orkat. Det tog liksom stopp någon gång i slutet av förra året och jag fick bestämma mig på riktigt vad som skulle gå först, hälsa eller stolthet. Jag valde det förra och våren har varit en resa tillbaka till det som är bra och fint och värt att lägga tid på. 

Jag sade upp mig från ett jobb som inte längre kändes bra och fick fortare än vad jag kunnat drömma om ett nytt och oerhört spännande sådant. Några veckor efter att kontraktet var påskrivet fick jag reda på att jag var gravid. Snacka om dålig timing. Men som känt är, är sådana saker svåra att planera och det blev som det blev. Jag spydde som en kalv i tio veckor men nu mår jag fint och jag är i vecka 19. 

Våren kom till slut och det blev utflykter, ljumma vindar och rapsfält i Skåne. Jag tror att vi går mot ljusare tider. 







8 comments:

  1. Va kul att du tittar in! Har funderat ibland på hur det är med dig o barnet! Får adda dig på insta så jag har lite mer koll;)
    Ibland behöver man välja om, för att det ska kännas rätt!
    Grattis till graviditeten, ett syskon!
    Kram

    ReplyDelete
  2. Vad himla, himla skönt att höra att det blivit ljusare och att du styrt livet dit, där du får må bra. Och så mycket spännande och härligt att vänta. Och så roligt att ha dig tillbaka här med Fina ord. Massa kärlek och tankar till dig och er.

    ReplyDelete
  3. Ååååååh så fint, allt!

    ReplyDelete
  4. Hej Emelie! Har helt missat att du bloggar igen och har nu läst ikapp igen. Tur att jag har dig på andra ställen i alla fall. Underbara bilder från era resor! Kram Lisa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vad kul att du hittat hit igen Lisa! Jag hade aldrig hållit reda på alla om det inte vore för Bloglovin' Har du inte det? Kram

      Delete