Friday, August 22, 2014

De andra

Tillfällena då tårar droppat över morgontidningen har blivit fler än vanligt den här sommaren. Inte undra på det, så som läget i världen ser ut just nu. I morse läste jag så i Sydsvenskan, Sverigedemokraternas helsidesannons som var riktad till Fredrik Reinfeldt med flera efter statsministerns omtalade tal om hur flyktingpolitiken kommer att behöva se ut den närmaste framtiden. Ilskan jag känner över Jimmie Åkessons idioti är så stor att jag inte vet hur jag ska kanalisera den. 

Jag blir så förgrymmat förbannad och frustrerad över att det finns människor som inte ser vad vi har här och som med näbbar och klor tänker kämpa för att vi som redan har det bra ska få det bättre alltmedan de andra, de långt borta i andra länder, med andra religioner, med andra livslotter, får stryka med bäst de vill. 

Jag vet att de allra flesta i Sverige och i Europa fortfarande har förmågan att öppna sina hjärtan, att de allra flesta är solidariska, varma, tänkande människor, annars skulle betydligt fler vara anhängare till de främlingsfientliga, rasistiska eller nazistiska partierna. Trots detta får frukostkaffet en besk smak när en tvingas läsa denna äckliga smörja i samma tidning som sidor senare rapporterar om det helvetestillstånd som råder i världen. 

1 comment:

  1. Jag vet, så otroligt frustrerande och sorgligt. Vi har redan "pratat" om det på FB. Önskar jag kunde hjälpa mer! Att vi kunde dela med oss mer istället för att bara vilja ha mer.

    ReplyDelete