Saturday, August 9, 2014

En vill inte klaga

Jag är väldigt tacksam över att kunna bli gravid och med åtta veckor kvar av den här graviditeten kan jag äntligen börja slappna av lite. Men, och nu måste det naturligtvis komma ett men, varför måste somliga kvinnor ha så trista graviditeter? 

Jag menar, borde inte naturen se till att en verkligen gillar att vara gravid? Ja, jag vet, jag ställer inte dessa frågor på allvar för jag vet ju att det beror på tusen olika orsaker men visst är det bra orättvist ändå att somliga glider lyckliga och oförskämt välmående genom den ena graviditeten efter den andra medan andra  avskyr varenda sekund. 

Nu finns det ju ingen rättvisa i livet och det finns en miljon saker som är värre men jag måste ändå få jämra mig litegrann över att ha mått dåligt i snart sju månader. Det verkar bara så onödigt liksom, tar fokus från andra viktigare saker och har fått mig att gå från att vilja ha flera barn till att nu knappt orka två. Jag menar om nu naturen vill att vi ska fortplanta oss kunde det väl få vara lite gött att få vara gravid? 
Jag med 15 kilo extra och min förstfödda, ungefär 2 kg lättare än min övervikt. 

6 comments:

  1. Jag känner med dig! Den här omgången har till stor del varit himla tung. Visst kunde jag röra mig bra länge, men mått pyton. Nu får vi kämpa på sista biten fram!

    Himla fina är ni ❤️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Sandra! Ja, nu kör vi, och en eller två veckor för tidigt är ju inte fel, eller hur? Kram

      Delete
  2. Haha, sist jag tittade in här såg du minsann inte ut sådär! Det är vad jag kallar en mage, det! Men alltså, femton kilo extra... det är tungt. Stort grattis i alla fall! XOXO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja och det är två månader kvar... Tack i alla fall!

      Delete
  3. Du har glömt att använda "en" i inlägget, och i bloggbeskrivningen på högerkant.
    "Jag menar, borde inte naturen se till att en verkligen gillar att vara gravid?"
    "Jag funderar på vegetarisk mat till barn och vuxna och på hur en kan hitta hållbara alternativ i vardagen utan att skada miljö, djur och medmänniskor."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack för korrekturläsningen! Du kommer att hitta massor av missar om du letar på bloggen. Jag försöker att skriva "en" så långt det går men är naturligtvis färgad av att ha använt "man" i hela mitt liv. Lättare med "hen" eftersom det är så mycket enklare än att skriva han eller hon. Fick tycker jag inte nödvändigtvis att det är fel att använda "man" men ibland låter det bättre med "en"!

      Delete