Monday, August 11, 2014

Lådbilslandet på Öland








Ända sedan jag och Erik var på Öland för första gången tillsammans och en regnig dag körde norrut förbi Löttorp på väg mot norra udden, och såg ett litet ensamt barn i regnkläder köra runt i en liten lådbil, har jag velat åka hit. Jag tror att jag kände någon slags sympati med det söta lilla stället. 

Denna sommaren var Carla äntligen tillräckligt stor för att uppskatta några timmar på Lådbilslandet och det blev succé! Det var verkligen ett supermysigt ställe, fjärran från stora, otrevliga nöjesfält. Man kunde köra flera olika lådbilar, traktorer och mototcrossvsriantet och dessutom åka så mycket karusell man ville. 

Vi betalade 300 kronor för Carla men i gengäld är det gratis för vuxna och det kan ju kännas helt okej om man har ett eller två barn. Har man tre eller fler börjar det ju tyvärr bli riktigt dyrt men jag kan ändå rekommendera att göra detta istället för till exempel Öland djurpark om man har barn mellan 3 och 7 år! 


No comments:

Post a Comment