Thursday, September 18, 2014

Livet är en schlager!

Åh vi var ju på premiär i torsdags. Flott var det, med champagne och röda mattan och gratis show, ja alltså om man var kändis vill säga. Nu fick vi istället betala drickat och biljetterna själva och fick ändå ungefär 348 gånger sämre platser än Tommy Körberg och Pernilla Wahlgren, men jag är inte den som inte unnar priviligierade människor mer. Nej, faktum är att vi hade en fantastisk kväll och den var värd varenda krona.

Bästa vännen är med i den fantastiska ensemblen och vi var tio stycken som var uppe för att titta på en helt makalös föreställning. Tre och en halv timme har sällan gått så fort och det var en ren njutning varje gång Helen Sjöholm eller Peter Jöback öppnade munnen. Även Johan Glans gjorde en riktigt bra tolkning av huvudrollen Monas (Helen) make Bosse och begåvade Frida Westerdahls schlagerdiva fick oss att ligga dubbelvikta av skratt.

Om man ska vara kinkig hade jag nog personligen klarat mig bättre utan bort en del av de övriga stora namnens scentid  som mest verkade som onödig utfyllnadstid men i det stora hela var det en magisk kväll. Om ni bor i Stockholm eller har vägarna förbi i höst rekommenderar jag er varmt att boka biljetter och ta er ut till Djurgården och Cirkus för att se Livet är en schlager. Passa er dock för restaurang Hasselbacken som tyvärr bjöd på något av den sämsta service jag varit med om. Så välj ett bra ställe, ät en god middag och drick ett gott glas innan ni intar era platser och får er tre timmars Gardell-genialitet till livs! 

2 comments:

  1. Vill sååå gärna se! Ska bara lösa ekvationen ammande bebis som ej tar flaska först ;) härligt att ni fick en så bra kväll! Hoppas såklart få träffa dig igen framöver om du är i stan.
    Kram !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kanske efter jul? Jag tror de spelar ända tills dess!

      Delete