Saturday, October 11, 2014

Höstlördag

Det finns nog få saker som slår en ledig lördag när solen skiner, luften är hög och krispig och hela familjen är hemma. Vi började med sovmorgon till 8, gick upp och åt helgfrukost med smoothie, ägg och smörgåsar och fixade och trixade med lite smått och gott här hemma innan vi begav oss ut på en runda på stan.

Lunch på nya mexikanska stället på gågatan, så många butiker vi orkade och sedan Afternoon Tea på Kafé Sockerbit. Pyret har varit glad och nöjd över att få umgås med hela familjen. Hon är mycket för att samla flocken just nu, och jag njuter av att få tid med både make och dotter innan nästa utmaning landar. En fin dag helt enkelt. 

4 comments:

  1. Vad skönt och härligt alltsammans låter. Och så fina ni är! Ni är verkligen en fin familj Emelie.
    Njut av tid tillsammans och så håller jag tummarna att du mår bra sista tiden nu (så bra det går) och att allt går bra när det drar igång.
    Kram

    ReplyDelete
  2. Hej Emelie! Det är verkligen år och dagar sedan jag läste bloggar och i samband med detta även slutade skriva själv. Jag har inte saknat det allt för mycket men så klart tänkt på alla fina människor jag ändå kommit i kontakt med - inklusive dig! Så himla glad jag blev över att nu helt plötsligt söka upp din blogg och läsa ikapp lite om den senaste tiden. Och GRATTIS till ännu en graviditet och förhoppningsvis en liten ny familjemedlem också :) Och vet du, jag sitter själv här, höggravid och inte mindre än 16 dagar över tiden. Med massor av nojor, oroliga tankar och upplevelser från gravidtiden. Så jag känner igen mig i mycket av det du skrivit... Vore så kul att få följa dig igen (jag hittade dig på instagram också) och lycka till med allt! Kramar från Annika i Luleå (gamla "tremil")

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh vad roligt att höra från dig igen! Stort grattis till bebis på väg, så spännande!! Vad skoj att vi följs åt på instagram nu. Kul att få en inblick i ditt liv igen!

      Delete