Friday, November 14, 2014

Någon tvingar mig att varva ner

Det är inte mycket som blir gjort på dagarna mellan lämning och hämtning på dagis. Lilla vill helst hänga som en liten koala dagarna i ända nämligen. Jag försöker mig på någon syssla om dagen, som att koka äppelmos, gå och handla, dammsuga eller sortera papper med henne i bärsjalen men annars blir det mycket sitta still med henne i famnen, antingen ätandes eller sovandes och då kan en inte mycket annat än att läsa bloggar, blogga själv, lyssna på podcasts, läsa böcker, jobba lite när lusten faller på eller utföra diverse ärenden på nätet. Det lilla jag är ute begränsas till två vagnpromenader på cirka tre kvart styck och en timmes häng på lekplatsen med stora efter förskolan. Inte helt fel men det tar tid att vänja sig vid att varva ner och inte ha så bråttom.

Denna vecka har vi dock dragit igång med vår egen lilla mammagrupp, jag och två kompisar som också nyss fått barn nummer två. Förra omgången körde vi dagslånga bruncher som övergick till lunch och fika alltmedan vi avhandlade allt som behövdes ventileras, och som vi alla tre har längtat efter att återuppta de där träffarna. Dessutom har jag och Carla börjat planera in lite lekträffar efter förskolan med olika vänner för att fånga de sista solstrålarna innan skymningen faller redan vid halv fem. För min del känns det som precis lagom lågintensiva höstdagar, inte för mycket och inte för lite. Jag kämpar på med att vara nöjd med det. 

No comments:

Post a Comment