Saturday, November 22, 2014

När vintern kom och jag inte hann annat än att vara mamma

Stora lilla har fått vara hemma större delen av veckan och min tid har till fullo upptagits av mina två döttrar som jag rått om så gott jag kunde. Vyssjat, kramat, pussat, burit, matat, klätt, lekt och tränat tålamod med. Det blir liksom inte så mycket annat gjort sådana dagar men jag har träffat vänner och ätit och gott och pysslat så smått här hemma när jag haft en andningspaus. Jag har längtat efter att gå promenader, ta foto och hinna blogga igen men var sak har väl sin tid och jag fortsätter att träna på det där att inte var dag behöver vara något jag ska uppnå. Jag som älskar att summera en dag och mina achivements (vad tusan säger man på svenska? Bedrifter? Utföranden? Amningshjärna...), måste nu tagga ner och vara nöjd. Nöjd med att när denna vinter slår klorna i oss, bara vara.

Vad skulle jag göra utan en kärlek som gör pannkakshjärtan till mig på lördagsmorgonen? 

No comments:

Post a Comment