Monday, December 8, 2014

Strålande jul

Är det någonting jag verkligen älskar med julen så är det ALLT. Jo så är det. Jag älskar allt från första julskyltningen till sista julgransplundringen. Jag älskar ljusen, stjärnorna, granen, doften av barr och glögg och saffran, lussekatter, luciafirande, julkonserter och paketinslagning. Jag älskar  julmusik och glöggfikor, pepparkakor och vegetarisk julmat, julmust och julgodisbak. Jag älskar pepparkakshusbygge och snögubbar, skridskoåkning och tomtar, adventskalender och julkrubbor, julpjäser, och julkola, luciatåg och så förstås julmarknader. 

Igår åkte jag tillsammans med familj och goa vänner till Fredriksdal julmarknad utanför Helsingborg. Förutom regnet och den ruggiga kylan som blir av regn var det otroligt fint och mysigt. Det enda som saknades var snön. 

1 comment:

  1. Jag är precis likadan (surprise!). Älskar allt från början till slut, även om jag brukar ha en liten dipp runt lucia för att sedan återkomma ungefär nu och älska julen all in igen.
    Fina bilder som alltid och julkänsla deluxe! Kram

    ReplyDelete