Sunday, April 12, 2015

Sex månader av kärlek

6

5
4
3
2
Ny
06.20 imorse vad det sex månader sedan hon kom, Harriet Uma Birgitta, min hjärtesak, mitt guldglitter och stjärnstoff mitt gos, mitt älsk, mitt allt. Efter Carlas förlossning hade jag dödat mig själv om någon hade sagt det jag tänker säga nu men jag skulle kunna göra nästan vad som helst för att få uppleva den där förlossningen igen. Så fruktansvärt coolt. 

Nu ligger lilla vattkoppsbarnet och sover i egen säng. Så snabbt det gick. Jag tyckte nyss att vi satt med henne, ammande och lekande på kvällarna och undrade när vi skulle få sitta i soffan och bara vara vuxna. Tiden kändes så oändlig och så var det bara fem månader. Nu saknar jag nästan den där lilla kroppen som aldrig ville sova annat än på mitt eller Eriks bröst. Lilla, knubbiga, underbara, älskade Harri H. Grattis på din halvårsdag. 


2 comments:

  1. Så fint skrivet och visst går det fort! Grattis på 6-månaders dagen till sötnosen!

    ReplyDelete